OVOCE PO TRÉNINKU

PŘIPRAVTE SI CHUTNÝ A ZDRAVÝ POTRÉNINKOVÝ KOKTEJL

Řecký jogurt s ovocem je další možností. Abyste věděli, které ovoce upřednostňovat zejména podívejte se na návrhy.
POMERANČE:
Zajistí dostatečnou denní potřebu vitamínu C a navíc obsahují vlákninu, vápník a vitamín A.
BANÁNY:
Přinášejí s sebou do těla vlákninu a pektin, pomáhající trávení, a navíc obsahují draslík a vitamín B6.
ANANAS:
obsahuje vysoký obsah vitamínu C a manganu pro silné a zdravé kosti.
JAHODY:
V jejich červeném barvivu jsou obsaženy anthocyaniny, které pomáhají při spalování tuků.
KIWI:
Směs látek jako vitamín K, draslík, vláknina a kyselina listová, obsažené v kiwi, podporuje tvorbu červených krvinek v krvi.

Celý článek

REGENERACE

Sportovní nápoje jsou dobrou volbou pro vytrvalostní sportovce, zatímco po průměrném objemovém tréninku je vhodnější ovoce. Ovoce obsahuje více tělu prospěšných látek, jako je vláknina nebo vitamín C, a celou řadu dalších vitamínů, minerálních látek a antioxidantů. Také se více upřednostňuje konzumace přírodních cukrů před modifikovanými, jako je například kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy, který se přidává do většiny sportovních nápojů. Když jsi k ovoci přidáte proteinový koktejl, připravený s odtučněným mlékem ( díky laktóze se zvýší obsah cukru ), měli byste dosáhnout optimální regenerace. Nebo hoďte nějaké ovoce do mixéru při přípravě potréninkového koktejlu.
Sacharidy jsou velice důležité pro zastavení katabolismu ( odbourávání svalů ), způsobeného tréninkem. Dejte je tělu bezprostředně po skončení tréninku! Pokud se vydáte z fitka bez nich, tak na nějaké svalové přírůstky zapomeňte, protože šanci využít tzv. anabolického okna dostanete až po dalším tréninku! Jde i o další věci. Pokud tvrdě trénujete a vyčerpáváte zásoby svalového glykogenu, můžete využít synergického efektu v tom případě sacharidů spolu s proteiny. Doporučený poměr mezi sacharidy a bílkovinami se pohybuje cca 2:1 až 4:1. Dosáhnete lepší a rychlejší regenerace spolu se znovunaplněním glykogenových zásob.

Celý článek

Kontaktujte mě