ZAMĚŘENÍ NA STŘED

Naše kosterní svaly můžeme rozdělit do dvou systémů. Jeden provádí vlastní pohyb, druhý mu pomáhá tím, že stabilizuje a zpeňuje tělo. Pohybový systém produkuje sílu prostřednictvím velkých svalových partií ( nohy, záda, hrudník ), stabilizační systém zpevňuje klouby a používá svaly menší ( rotátory ramen a páteře, šikmé břišní svaly ). Určitě víte, že většina cviků probíhá v jedné rovině, buď nahoru a dolů, nebo zepředu dozadu. Daleko méně cviků využívá pohyby ze strany na stranu a téměr zcela upozaděné jsou cviky rotační. Vy ovšem vyjmenované polyfunkční cviky provádíte a libujete si, jak máte svůj core v pořádku. Lituji, ale ne tak docela...Ve sportu i v životě se naskytne situace, vyžadující ještě jiné úkony - provádění pohybů v diagonálním směru, v předklonu, přes ruku a jednou paží. Typickým příkladem je nesení těžkého kufru v jedné ruce. Přestože jinak uděláte 10 pozvedů se 160 kg a cvičíte zkracovačky s 10 kg kotoučem, na tohle připraveni nejste a po půl minutě nepohodlné chůze poznáte, které svaly mám na mysli. Zkuste si to. Vezměte středně těžkou jednoručku a dělejte tlaky jednou paží nad hlavu. S ubýráním síly zjistíte, jak se stále více ukláníte na opačnou stranu, protože tělo hledá pomoc u stabilizačních svalů. Pak skuste totéž s dvoumetrovou osou velké činky. Nároky na střed těla budou ještě vyšší a celé tělo se rozvibruje.

Kontaktujte mě