REGENERACE

Sportovní nápoje jsou dobrou volbou pro vytrvalostní sportovce, zatímco po průměrném objemovém tréninku je vhodnější ovoce. Ovoce obsahuje více tělu prospěšných látek, jako je vláknina nebo vitamín C, a celou řadu dalších vitamínů, minerálních látek a antioxidantů. Také se více upřednostňuje konzumace přírodních cukrů před modifikovanými, jako je například kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy, který se přidává do většiny sportovních nápojů. Když jsi k ovoci přidáte proteinový koktejl, připravený s odtučněným mlékem ( díky laktóze se zvýší obsah cukru ), měli byste dosáhnout optimální regenerace. Nebo hoďte nějaké ovoce do mixéru při přípravě potréninkového koktejlu.
Sacharidy jsou velice důležité pro zastavení katabolismu ( odbourávání svalů ), způsobeného tréninkem. Dejte je tělu bezprostředně po skončení tréninku! Pokud se vydáte z fitka bez nich, tak na nějaké svalové přírůstky zapomeňte, protože šanci využít tzv. anabolického okna dostanete až po dalším tréninku! Jde i o další věci. Pokud tvrdě trénujete a vyčerpáváte zásoby svalového glykogenu, můžete využít synergického efektu v tom případě sacharidů spolu s proteiny. Doporučený poměr mezi sacharidy a bílkovinami se pohybuje cca 2:1 až 4:1. Dosáhnete lepší a rychlejší regenerace spolu se znovunaplněním glykogenových zásob.

Kontaktujte mě