PŘÍJEM ENERGIE PŘED VÝKONEM

Vždy mě překvapí, když vidím, jak málo lidí jí a pije před výkonem a během něho. Stejně jako do auta nejdříve nalijete benzín a teprve pak vyjedete, musíme organismu před výkonem dodat energii. Tělu před tréninkem dodá jídlo. Konzumace jídla před výkonem plní hlavní funkce:

1) Pomáhá při prevenci hypoglykemie a zmírňuje její příznaky, které negativně ovlivňují výkon (závratě, nadměrnou únavu, zhoršené vidění, nerozhodnost)

2) Pomáhá zklidnit žaludek, vstřebat část žaludečních šťáv a zahnad hlad.

3) Dodává svalům energii, a to jak sacharidy, které sníte s dostatečným předstihem tak, aby se mohly uložit ve formě glykogenu, tak i sacharidy přijatými do jedné hodiny před výkonem, které se dostanou do krve a zásobují energií mozek.

4) Zklidňuje mysl vědomím, že tělo je dobře energeticky zásobeno.

Mnoho lidí přesto úmyslně trénuje s prázdným žaludkem, protože se domnívají, že cvičení s prázdným žaludkem podporuje spalování tuků. To je sice pravda, ale předpokládají že když spálí více tělesného tuku, více tuku jim ubude. Omyl. Aby došlo k úbytku tuků, je nutné vytvořit energetický deficit za celý den. Zda spalujete tuky nebo sacharidy, to je méně důležité. Pravda je, že sníte-li před tréninkem svačinu, budete mít dostatek energie, můžete cvičit intenzivěji a déle, a díky tomu spálíte více energie. Intenzivější cvičení přispěje k většímu energetickému deficitu.

Kontaktujte mě